Hva skal vi gjøre i sommerferien?

– Hva skal vi gjøre i sommer – kunne du tenke deg å dra på sykkelferie?

– Jeg på fjellet, ellers dør jeg.

– Hvorfor vil du så gjerne på fjellet?

– Det er fint der, sjelen min er der, jeg bor der, jeg bare være der. Jeg bare liker fjellet.

Hun fniser. Det er tydelig at hun er i fleipehumør og smører ekstra tjukt på. Men at det er en kjerne av sannhet i det hun sier – det er jeg ikke et sekund i tvil om.

Da gjenstår det bare å velge et fjell.

Det er få steder enkel mat smaker så godt som på fjellet.

MED BARNA PÅ FJELLET I SOMMERFERIEN. Det er få steder enkel mat smaker så godt som på fjellet. Det gjør det ikke ringere at det er selvfanget ørret fra Dovrefjell på menyen.

Om Mikkel Soya

Outdoor magazine writer, author and photographer with a soft spot for biking and paddling.
Dette innlegget ble publisert i Barn og friluftsliv, Rotekassa og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Hva skal vi gjøre i sommerferien?

  1. Dejligt billede med kraftige farver, mættet bagrund og lækker fill-flash! God tur til fjelds!

  2. Tak, Lars. Der gik total McNally i den med CTO-gel og mini-softboks, og med blødt aftenlys kom resten mere eller mindre af sig selv. God tur til dig også!

Legg igjen en kommentar

